원어민 텍스트의 음성 변환을 통한 글로벌 커뮤니케이션 범위 확대

Language is one of those rare things that has the ability to both unite and divide us. Not just by what is spoken, but also by the language it is spoken in. You may hear the wisest words ever spoken, but if they’re in a foreign tongue you have as good a chance at understanding their meaning as you would guessing the most poorly acted out charades clue. It can be the greatest of enablers but also the greatest of barriers.

Just as you would when conversing with someone face to face, companies often need to speak directly to their customers. Sometimes this should be handled by a call center representative but oftentimes that level of effort is not necessary nor efficient.

Take for instance a 2FA, or two factor authentication, use case for verifying somebody’s identity. This can be done via SMS or by a voice call (an option many customers may prefer or even require if using a landline). Having a representative call for verification is inefficient and unnecessary. It is much easier (and less costly) to simply have an automated voice handle that interaction. Moreover, customers have come to expect this form of verification. With automated tools in place, agents can focus on high-value activities that require dialogue, understanding and most importantly domain knowledge or expertise.

That is where text to speech (TTS) comes in, giving you the ability to program speech as part of your voice communication. This speech, of course, needs to be easily understood by the receiving party, which requires not just call quality but also extensive language options.

Companies that expand their presence globally need to expand their language capabilities to address new regions. Much of this is accomplished by hiring local staff, but as previously outlined human interaction is not always necessary nor cost-efficient. A company’s digital voice needs to grow and adapt to its geographical presence.

With Text to Speech, More Languages Mean More Opportunity

That is why Vonage has put in a tremendous amount of work to expand the number of languages we support as part of our TTS offering, including the five most widely spoken languages in the world. Now we are excited to announce an additional set of languages that are available to our already extensive catalog. There are numerous additions, most notably Mandarin, Hindi, and Arabic along with some other widely spoken languages including Cantonese, Bahasa, Portuguese, and Korean.

The benefits of this language expansion are by no means limited to 2FA. TTS acts as the backbone to a myriad of use cases including, IVRprecall promptscritical alerts, and more.

By offering this new set of expanded language capabilities, Vonage helps companies expand their presence, reach customers in new markets, address new customers in existing markets, and make their voice experience even more powerful.

Explore Text to Speech

Speak with customers all over the world, in their language.
Stylized illustration of a mobile phone with pop ups of a SMS message and sound waves

"내 언어의 한계가 곧 내 세계의 한계를 의미한다.—루드비히 비트겐슈타인

언어는 우리를 결속시키기도 하고 분리시키기도 하는 드문 것 중 하나입니다. 말하는 내용뿐만이 아니라 말하는 언어도 영향력을 갖습니다. 여러분은 지금까지 말한 것 중 가장 현명한 말을 들을 수도 있지만, 그 말들이 외국어라면, 몸짓으로 알아맞추는 놀이에서 가장 어설프게 행동으로 표현한 단서들을 유추하는 것만큼 그 단어를 이해하는 좋은 기회를 갖게 되는 것입니다. 가장 뛰어난 조력자일 수도 있지만 또 가장 큰 장벽일 수도 있습니다.

여러분이 누군가와 직접 만나서 대화할 때처럼 기업들은 종종 고객들에게 직접 얘기해야 할 필요성이 있습니다. 때때로 이러한 대화는 콜 센터 담당자가 처리해야 하지만 그러한 수준의 노력이 필요하지도 또는 효율적이지도 않습니다.

누군가의 신원을 확인하기 위한 사용 사례인 2FA(two factor authentication, 이중 인증)의 예를 들어보겠습니다. 이 인증은 단문 메시지 또는 음성 전화(많은 고객들이 선호하는 옵션이며 일반 전화를 사용하는 경우 이 방법을 써야 할 수도 있음)로 수행할 수 있습니다. 확인을 위해 담당자가 전화를 거는 것은 비효율적이고 필요하지도 않습니다. 자동화된 음성이 고객 응대를 처리하도록 하는 것이 훨씬 간편하고 비용도 적게 듭니다. 또한 고객 역시 이러한 형태의 확인을 원합니다. 자동화된 도구가 준비되어 있으면 상담원이 고객과의 대화나 이해, 가장 중요하게는 해당 분야에 대한 전문 지식이 필요한 고부가가치 활동에 집중할 수 있습니다.

음성 커뮤니케이션의 일부로 말하기(Speech)를 프로그래밍할 수 있는 텍스트 음성 변환(TTS)이 이런 경우에 효과적입니다. 물론 이 말하기(Speech)는 듣는 당사자가 쉽게 이해할 수 있어야 하며, 이때 단순히 통화 품질만 요구되는 것이 아니라 폭넓은 언어 옵션이 요구됩니다.

전 세계로 사업을 확대하고 있는 기업들은 새로운 지역에 맞게 자신들의 언어 능력을 확대해야 합니다. 이를 위해 현지 직원을 고용하는 경우가 많지만 앞서 간략히 설명드린 것처럼 사람 간의 상호 작용이 항상 필요하거나 비용 효율적인 것은 아닙니다. 기업의 디지털 음성은 지리적 위치에 따라 성장하고 적응해 나가야 합니다.

더 많은 언어는 더 많은 기회를 의미합니다

이점이 바로 Vonage가 전 세계 5대 언어를 포함하여 TTS 솔루션의 일부로 지원하는 언어의 수를 확대하기 위해 막대한 노력을 기울이고 있는 이유입니다. 이미 지원하는 언어가 많음에도 불구하고 이번에 추가 언어를 지원하게 되었음을 알려드립니다. 추가되는 많은 언어 중 대표적인 언어로는 광동어, 인도네시아어, 포르투갈어 및 한국어를 포함하여 몇몇 널리 쓰이는 언어와 함께 표준 중국어, 힌디어, 아랍어가 있습니다.

이 언어 확대의 이점은 결코 2FA로 제한되지 않습니다. TTS는 대화형 음성 응답, 프리콜 프롬프트, 중대한 경고 등 수많은 사용 사례의 백본 역할을 합니다.

Vonage는 이 새로운 언어 역량 확대로 기업들이 사업을 확대하고 신규 시장 고객들에게 다가서고 기존 시장의 신규 고객들을 지원하고 훨씬 더 강력한 음성 경험을 제공할 수 있도록 돕고 있습니다.

 
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